بعد گورنشتاین مدول ها روی همریختی ها

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم
  • نویسنده سعید یزدانی
  • استاد راهنما محمدعلی اسم خانی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

همریختی حلقه ای از r به s از حلقه های جابجایی ونوتری وs-مدول n مفروضند.ثابت می شود زمانی که n دارای بعد یکدست گورنشتاین متناهی است بعد مذکور روی حلقه ی r می تواند به صورت موضعی روی s محاسبه شود.علاوه بر این،زمانی که همریختی موضعی باشد،n به عنوان s-مدول متناهی مولد است. بعد یکدست گورنشتاین،برابر سوپریمم m متعلق به اعداد صحیح است که به ازای آنtor(e,n)=0 نباشد.e پوشش انژکتیو میدان باقی مانده ی حلقه ی rاست. این نتیجه شبیه قضیه ای از آندره در مورد بعد یکدست است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بعد گرنشتاین مدول ها

در این پایان نامه به بررسی چند مفهوم از نظریه ی مدول ها روی حلقه های جابجایی می پردازیم . بیشتر مطالب پیرامون بعد گرنشتاین و قضایای مربوط به آن است . دوگان اسلاندر، مدول های k-بدون تاب و k-امین syzygyها برخی از نتایج مرتبط با بعد گرنشتاین است.

15 صفحه اول

بعد گورنشتاین انژکتیو مدول کوهومولوژ‍ی موضعی تعمیم یافته

در این پایان نامهنتیجی در مورد صفر شدن مدول کوهومولوژی موضعی ومدول کوهومولوژی موضعی تعمیم یافته به دست می آوریم و بررسی می کنیم که بعد گورنشتاین انژکتیو مدول کوهومولوژی موضعی تعمیم یافته کوچکتر از یا مساوی با بعد پروژکتیو مدول m است.

15 صفحه اول

بعد تک زنجیری مدول ها

در این پایان نامه بعد تک زنجیری مدول ها را تعریف و بررسی می کنیم. بعد تک زنجیری یک مدول، مقدار انحراف آن مدول از تک زنجیری بودن را اندازه گیری می کند. نشان می دهیم برای حلقه ی r و عدد ترتیبی ، یک r- مدول با بعد تک زنجیری α وجود دارد. هم چنین نشان می دهیم حلقه ی تعویض پذیر r نوتری (آرتینی) است اگر و تنها اگر هر r- مدول متناهی تولیدشده بعد تک زنجیری داشته باشد. در ادامه ویژگی های حلقه هایی که مد...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه زنجان - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023